2013. február 7., csütörtök

Fűszeres Vöröslencse Krémleves


Régóta terveztem már, hogy elkészítem ezt a levest, végre egyik hétvégén össze is jött :)
Nagyon egyszerű elkészíteni, a kurkumától, köménytől különlegesebb ízvilágot kaphatunk.




Hozzávalók:

  • 400-500 g vörös-lencse
  • 2 fej vöröshagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 1 evőkanál kurkuma
  • 2 teáskanál kömény
  • 2 teáskanál dijoni mustár
  • koriander
  • 1 nagy citrom leve (vagy két kisebbé:))
  • chili
  • só, bors

Elkészítése:

  • Egy lábasba beletesszük a vörös-lencsét, kurkumát, sót 6-8 bögre vízzel és felforraljuk.
  • Addig főzzük míg a lencse meg nem puhul.
  • Eközben egy serpenyőben a felvágott hagymát egy kis olajon megpirítjuk, majd hozzáadjuk az őrölt köményt és a mustárt. Ha a hagyma már jó akkor hozzá adhatjuk a felvágott koriandert is.
  • A hagymás keveréket adjuk a lencséhez/leveshez és botmixerrel pürésítsük.
  • Ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, mehet hozzá egy kis chili és a citrom leve.
  • Ha esetleg túl sűrű, egy kis vízzel fel lehet önteni.
Nekem volt itthon egy kis maradék sonka, azt felkockáztam, egy pici olajon megsütöttem és az lett a levesbetét, nagyon jól passzolt hozzá szerintem :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.