2013. február 25., hétfő

Mini fasírtgolyók francia salátával


Szerintem ez előtt én fasírtgolyót még az életben nem csináltam. Alapvetően annyira nagyon nem vagyok oda a majonézes "salátákért", de most barátnőm mesélte hogy ilyet csinált egy bulira és annyira bekattant, hogy muszáj volt megcsinálnom. A terhesség örömei... :)





Fasírt

Hozzávalók:


  • 50 dkg darált marhahús
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 tojás
  • 1 tk pirospaprika
  • só, bors
  • zabpehely (ledarálva)
  • zsemlemorzsa

Elkészítés:

A vöröshagymát aprítógépbe dobtam és nagyon kicsire aprítottam, a fokhagymát fokhagyma nyomón átnyomtam. 
Hozzáadom a darált húst, a tojást, fűszereket, zsemlemorzsát és annyi zabpelyhet (szintén ledarálva), amitől gyúrható állagú masszát kapunk.
Vizes kézzel pici golyókat formáztam, zsemlemorzsába forgattam őket majd forró olajban kisütöttem mindet.


Francia saláta

Hozzávalók:

  • 1 nagy doboz tejföl
  • 1 nagy tubus majonéz
  • 1 ek magos mustár
  • citromlé
  • só, bors
  • 20 dkg sárgarépa
  • 20 dkg zöldborsó
  • 20 dkg alma
  • 20 dkg csemege uborka
  • 10 dkg zeller

Elkészítése:

A tejfölt, majonézt, mustárt, citromlevet,sót, borsot összekeverem alaposan.
A sárgarépát és zellert megpucolom, apró kockákra vágom és puhára párolom őket.
Az almát szintén megpucolom és apróra vágom. Az uborkát is kis kockákra vágom.
Zöldborsóból nekem mirelit volt, így azt is megpároltam kicsit.
Mikor minden alkotóelem hideg, összekeverem őket és hűtőbe teszem egy kicsit, hogy összeérjenek az ízek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.