2013. január 16., szerda

Csíkos Kalács




Minden évben Húsvétkor sütök kalácsot, elhagyhatatlan családi tradíció ez már nálunk.
A tésztát összekeverem, majd általában berakom a kenyérsütőgépbe a dagasztó programmal. Ez a program dagaszt is és keleszt is, így ezeket a lépéseket ki lehet hagyni, elég kényelmes:)
Bár most nincs Húsvét, sőt a közelében sem járunk, egyik este beugrott hogy én mennyire ennék egy kis kalácsot, így gyorsan neki ugrottam.
Annyi változtatást tettem, hogy nem került sáfrány a tésztába, sőt mindent csak beleöntöttem a kenyérsütőgépbe, majd miután láttam hogy a dagasztás már kész, kivettem egy percre a tésztát és kb. 2 evőkanál kakaót is hozzákevertem a tésztához, hogy szép kakaós-csíkos legyen :)
Utána visszadobtam a gépben és hagytam hogy keljen a tészta tovább.

Hozzávalók:

  • 10 dkg vaj
  • 1 dl tej
  • 1 dl tejszín
  • 0,5 kg liszt
  • 1 zacskó szárított élesztő
  • 2 kávéskanál só
  • 5 dkg cukor
  • 1 tojás
  • 2 evőkanál kakaópor
  • + 1 tojássárgája megkenni a tésztát
A hozzávalókat összekeverjük, a tésztát megdagasztjuk.
A megkelt tésztát lisztezett felületen négy részre osztjuk és rudat sodrunk belőlük. 
A fonáshoz a négy tésztarudat kitesszük magunk elé egymástól néhány centiméterre, és úgy igazítjuk őket, hogy  felénk eső végek összeérjenek. A végét összecsípjük és befontjuk.
Megkenjük a tojás sárgájával a tetejét és előmelegített 200 fokos (légkeverésnél) sütőben 25 perc alatt készre sütjük.
Nekem épp hogy csak nem égett meg, sütő függő a hőfok, érdemes figyelni!:)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.