2013. február 12., kedd

Aszalt paradicsomos - Kakukkfüves bagett


Nagyon régi tervem már, hogy csinálok aszalt paradicsomos kenyeret. Csak nem volt hozzá aszalt paradicsomom. Aztán egyik barátomtól nemrég kaptam egy üveggel, gondoltam itt az idő.
Mivel hirtelen ötlettől vezérelve készítettem, csak az itthon megtalálható alapanyagokat tudtam hozzá felhasználni...de így is finom lett. Máskor kipróbálom másféle liszttel is.


Bagett


Hozzávalók:


500 gramm búzaliszt
1 csomag szárított élesztő
2 teáskanál só
300 ml víz
2 evőkanál olívaolaj
1 evőkanál méz
1-2 teáskanál kakukkfű
picire vágott aszalt paradicsom (ízlés szerint)


Mindent bedobáltam a kenyérsütőgépbe és dagasztásra+kelesztésre állítottam a gépet.
Akinek erre nincs lehetősége az mindent rakjon össze egy nagy tálba és gyúrja össze, majd dagassza meg a tésztát, aztán meleg helyen kelessze kb. 1-1,5 órát.
Én ezután kivettem a gépből a tésztát, két részre osztottam és bagettet formáztam belőle, kicsit megnedvesítettem a felületét és bevagdostam késsel, majd 180 fokos sütőben légkeveréssel 20-30 percig sütöttem. De igazából nem néztem pontosan az időt, néha bekukkantottam hogy áll, látni ha kész:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.