2013. február 12., kedd

Amit mindenki a nagymamájával csinált gyerekkorában - Szilvás gombóc és nudli


Szilvás gombóc + A nudlik :)

Gyerekkorom nagy kedvence a nudli volt, persze ha nudli volt, akkor volt gombóc is hozzá. Szilvás gombóc vagy baracklekváros, mindkettőt nagyon szerettem.
Otthon fagyasztott verzióból készült, a nagymamámmal együtt viszont sokszor csináltam, bár az én feladatom akkor még csak a nudli sodorgatása volt :)
Szóval régóta szeretem ezt az ételt, mégse csináltam még túl sokszor.
Aztán karácsonyra testvéremtől megkaptam Kulka János: ÖnÉTELrajz című szakácskönyvét, amibe volt hozzá egy recept, így egyik nap nekiugrottam.
A könyv nagyon jó, tele hagyományosabb, magyar kajákkal, csoda szép képekkel, mindenkinek ajánlom:)

A kép az origo oldaláról származik.

Hozzávalók:

60 dkg főtt burgonya áttörve
20 dkg rétesliszt
1 dkg vaj
1 tojás
1 evőkanál olaj
4-5 evőkanál zsemlemorzsa
1 kg szilva
kockacukor
őrölt fahéj


Elkészítése:

Megmosom és kimagozom a szilvát. Mindegyik közepébe teszek egy kockacukrot és egy kis fahéjat.
Minden gombócba egy szilva kerül, így jobb kisebb szilvákat szerezni, ha megoldható:)
Én itt hozzátenném hogy szerintem az 1 kg ehhez a mennyiséghez sok, én csak a 2/3-át használtam fel kb.
A burgonyát megfőzöm, kihűtöm és krumplinyomón áttöröm, majd a liszttel, csipetnyi sóval, a vajjal és a tojással összegyúrom.
Nekem több lisztet vett fel a tészta. Szóval akinek még nagyon ragad, adjon hozzá lisztet.
Vékonyra nyújtom, kockákra vágom és mindegyik közepébe egy-egy szilvát teszek. A tenyeremmel addig hengergetem, amíg szép kerek gombóc lesz.
Sós forró vízben kifőzöm. Ha a gombócok feljönnek a víz tetejére még hagyom őket pár percig főni, hogy meddig ez sokban függ attól hogy mennyire vékony a tészta.
Közben egy serpenyőben olajon szép barnára pirítom a zsemlemorzsát és ebbe szedem bele a gombócokat.
Én porcukorral megszórva tálaltam.

Picit több tésztát készítettem és a maradékból vékony csíkokat sodortam, felvágtam és nudli lett belőle :)
Ugyanúgy forró, sós vízben megfőztem és pirított zsemlemorzsával borítottam.
Nagyon finom volt, össze sem hasonlítható a mirelittel:)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.