2013. február 17., vasárnap

Bagel


Ez is egy régóta a listámon szereplő étel volt, most hirtelen péntek este főzés közben neki is ugrottam :)
Nem egy gyors étel, viszont nagyon finom és megéri a fáradtságot.
A receptet Limara oldaláról származik.

Hétvégi reggeli :)


Hozzávalók 
(4 nagyobbacska bagel-hez):

30 dkg liszt
0,5 tk só
0,5 ek cukor
0,5 tk olaj
6 g friss élesztő
1,5 dl langyos víz

Fürösztéshez:

1 ek.barnacukor


Elkészítése:

Az összes hozzávalót beszórtam először a kenyérsütőgépembe és dagasztó+kelesztő programra állítottam azt.
Ezután kivettem a tésztát a gépből, kicsit átgyúrtam lisztezett felületen, majd négy egyenlő részre osztottam a tésztákat. Kb. 100-120 g kupacok lettek így.
A tésztákat egyesével kilapogattam a kezemmel, majd felcsavartam és egyforma hosszúra sodortam mind a négy tésztát.
A két végét összecsíptem és kicsit vizes kézzel próbáltam szépen elegyengetni.
Egy jól belisztezett konyharuhára fektettem őket, elég messze egymástól, mert ezután betakargattam őket és még kb. 25-30 percig pihenni hagytam őket, eközben szépen megdagadtak.
Felforraltam egy lábos vizet, majd forráskor beledobtam egy evőkanál barna cukrot és közben bekapcsoltam a sütőt és 200 fokra állítottam.
A bageleket kettesével a vízbe teszem és fél percig fürösztöm, majd megfordítottam őket és ismét kaptak fél percet. Eközben a sütőpapírral borított tepsit odakészítettem, hogy amint elkészültek a fürösztéssel a bagelek, rögtön oda lehessen őket már tenni.
A sütőpapíron már csak nehezen és óvatosan lehet őket mozgatni.
A kifőtt tésztát mákkal és szezámmaggal megszórtam, majd beraktam őket sülni az előmelegített sütőbe negyed órára.
Nagyon szépek lettek:) és finomak!


Fázisfotók:


Négy felé osztom a tésztát és kilapítgatom őket.

Felcsavarom majd egyforma hosszúra sodrom őket.

Mennek pihenni.

Miután fél órát pihentek, megdagadva :)

Fürösztés

Fürösztés után, sütőpapíron, mákkal-szezámmaggal.

Kisütve, frissen.

A másnapi reggeli.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.