2013. február 15., péntek

Valentin Nap - Utánozom a Vapiano-t :)


Idén nem szándékoztam nagy feneket keríteni a Valentin-napnak így 38. hetes terhesen. Aztán persze megint több órás főzés lett a vége a készülődésnek :)

Előételt csak rendeltem a Papírtigris Étteremből, mert láttam hogy van náluk szívecske formájú lazacos sushi, gondoltam az pont passzol is az alkalomhoz és szegény férjem az elmúlt 9 hónapban sok sushit nem tudott enni, mivel én nem ehetek, nem rendelek...:)

Szívecske Sushi :)

Azért a főételnél már mindenképp be akartam dobni magam és a rég tervezett raviolira esett a választásom.
Mondjuk ettől kicsit olaszos hetünk lett, mert kedden is tésztát főztem, szerdán olasz étteremben voltunk és így csütörtökre is az jutott. Elviselhető volt :)

Az egyik kedvenc éttermem (gyorsétteremem?:o) a Vapiano, mióta megnyílt rendszeresen járok oda.
A legkedvencebb ételem náluk a Ravioli Con Carne, jó sokszor végig néztem a készítését, így el is terveztem hogy egyszer összeszedem magam és leutánozom őket.


Hozzávalók:


  • friss tészta 
  • kb. 15-20 dkg darált marhahús
  • 1,5 dl tejszín
  • 1,5 dl paradicsomszósz
  • koktélparadicsom, ami nekem nem volt, így egy nagy fej fekete paradicsomot használtam helyette apróra vágra
  • 1-1 fej kisebb hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 nagyobb sárgarépa
  • friss chili
  • só, bors
  • parmezán sajt

Elkészítése:

  • Először is felvágtam apró kis kockákra az egyik kisebb hagymát, olajon megdinszteltem kicsit majd rádobtam a darált marhát. Sóztam, borsoztam, tettem rá egy pici kakukkfüvet és megfőztem.
  • Közben kinyújtottam a tésztát a tésztanyújtó gépemmel.
  • Felvágtam a tésztát kockákra (többnyire :)) és minden második közepére egy kis húsos ragut tettem. A másik hasonló méretű kis tésztalappal befedtem, az ujjaimmal jó erősen összenyomkodtam a széleit és utána derelye vágóval kicsit pofásabbra szabtam őket.
  • A szószhoz a másik hagymát is felvágtam kis kockákra, megdinszteltem egy kis olajon, rányomtam a fokhagyma gerezdeket, majd mehet rá a lereszelt (négylyukú reszelőn) sárgarépát, kockára vágott paradicsomot, kicsit összefőztem őket.
  • Utána ráöntöttem erre a paradicsomszószt, főzőtejszínt, sóztam, borsoztam, adtam hozzá egy pici kakukkfüvet és chilit. Összeforraltam és már kész is volt.
  • A raviolit forrásban lévő olajos-sós vízbe dobtam és kb. 5-6 percet főztem, majd mikor kész volt, lecsöpögtettem óvatosan és beleforgattam a szószban. A tetejére mehet némi parmezán sajt és már kész is.
Isteni finom lett :)

Fázisfotók:

A tészta a töltelékkel a közepén.


Kész raviolik

Raviolik és a hozzávalók a szószhoz

Forró vízben fürdőznek

És a kész étel :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.