2013. február 18., hétfő

Egészben sült csirke metélőhagymás francia burgonyapürével – Vasárnapi Ebéd



Sokan tartanak a csirkesütéstől, nekem valahogy sosem volt vele gondom, mindig finomra sikerült.
Nagyon egyszerűen készítem, nincs benne semmi extra. Lehet simán sóval, borssal ízesíteni, vagy esetleg különböző fűszerkeverékekkel.

Sült csirke

Póréhagymás francia burgonyapüré


Hozzávalók:
(4 főre)

A csirkéhez:
Egy nagyobb L-es méretű  egész csirke
Kb. 10 dkg teavaj
mexikói fűszerkeverék
5-6 gerezd fokhagyma
1-2 citrom
1-2 alma
sütőpapír

A metélőhagymás, francia burgonyapüréhez:
Kb. 1,5 kg burgonya
1 dl tejszín
1-2 dkg teavaj
1 tojássárgája
só, friss bors, szerecsendió
friss metélőhagyma



Elkészítése:
A csirkét megmossuk, szárazra töröljük.
A vajat kicsit megolvasszuk (vagy megvárjuk míg puha lesz magától J) és hozzákeverjük a fűszerkeveréket.
Közben megpucoljuk a burgonyát és sós vízben odatesszük főni.
A sütőt bekapcsoljuk kb. 200 fokra.
A csirkét alaposan bedörzsöljük a fűszeres teavajjal. Kívülről és a bőre alá benyúlva is végig, ettől lesz finom ropogós.
A tepsit befedjük sütőpapírral, ez nagyban leegyszerűsíti utána a mosogatást majd.
A sütőpapírra mehet a csirke. Mellé szórtam a fokhagymát, almát, citromot.
Először sütöm 20 percet hasával felfelé, majd utána az oldalára fordítom és sütöm ismét 20 percet. Ezután jöhet a másik oldala szintén 20 percre és a legvégén legalulra kerül a melle és úgy sütöm az utolsó 20 percben.
Ettől a forgatástól sül szép ropogósra a csirke minden oldalról. Nekem az oldalán nem állt meg magától, így mellé tettem egy üres őzgerincformát, azzal támasztottam meg J
Közben, ha már a krumpli puha, hozzáadom a tejszínt, tojássárgáját, vajat, sót, borsot és a frissen őrölt szerecsendiót és a friss metélőhagymát. Összetöröm alaposan és már kész is.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.