2013. február 26., kedd

Muszaka + egy kis görög hangulat :)


Tegnap vettem észre, hogy nincs fent a muszaka receptje az oldalamon. Ez azért furcsa leginkább, mert a férjem egyik kedvenc étele és ezért nagyon sokszor készül nálunk ez az étel.
Terhességem nagyobb része alatt nagyon nem kívántam a padlizsánt, így eléggé hanyagolva volt, de tegnap elkészítettem egy jó nagy adagot, úgyhogy csak itt - csak most : muszaka :)

"szeletben" még melegen

még egyben az egész

Nyáron többször is ettem Görögországban muszakát, bár ott sok helyen tesznek bele burgonyát is, hogy még tartalmasabb legyen. Szerintem arra nincs szükség :)
Mi néha egy kis görög joghurttal szoktuk enni.


Egy kis görög joghurttal


Hozzávalók:

Kb. 1-1,2 kg padlizsán
50 dkg darált marhahús/bárányhús
5 dl paradicsomypüré
400 g darabolt paradicsom (konzerv)
1 nagy fej vöröshagyma (vagy két kicsi)
2 nagy gerezd fokhagyma
Kb. 1 dl vörösbor
'/2 ek. oregánó
1/2 kávéskanál fahéj
10-15 dkg kemény reszelhető juhsajt  (vagy esetleg más sajt ami van otthon :) )
2 ek. zsemlemorzsa
só, frissen őrölt bors

A besamelhez:

3 dl tej
2,5 dkg liszt
2,5 dkg vaj
só, frissen őrölt bors
egy pici frissen reszelt szerecsendió


Elkészítése:

Előmelegítem a sütőt 200 fokra. A padlizsánt fél cm-es karikákra vágom, sütőpapírral bélelt tepsibe helyezem őket egymás mellé. Sózom, borsozom mindet, majd 15-20 perc alatt megsütjük őket.
Közben gyorsan kis kockákra vágom a hagymát és egy kis olajon megdinsztelem, majd rányomom a finomra zúzott fokhagymát. 
Ezután mehet rá a darált husi, só, frissen őrölt bors, oregánó és a fahéj. Felöntöm a vörösborral és hagyom kicsit összefőni őket.
A vége felé ráöntöm a paradicsomszószt, darabolt paradicsomot, összeforralom és kész is a húsos ragú.

A besamel-mártást úgy kezdem, hogy gyorsan lereszelem a sajtot és meglangyosítom a tejet.
A vajat megolvasztom egy lábasban, rádobom a lisztet, majd szép lassan hozzákanalazom a langyos tejet. Habverővel szoktam csinálni, szépen apránként és akkor nem csomósodik be a mártás.
Ha az összes tejet hozzáadtam a vajas-lisztes keverékhez akkor sózom, borsozom, frissen őrölt szerecsendióval ízesítem, hozzáadom a fele reszelt sajtot.

A végén jöhet az étel összeállítása. Kiolajozok egy hőálló tálat, az aljára pakolom a fele sült padlizsánkarikát, erre rászórom a fele zsemlemorzsát és rálapátolom a húsos ragút. A ragút a második adag sült padlizsánnal betakarom, rászórom a másik felét a zsemlemorzsának és erre jön a besamel-mártás.
A mártás tetejét megszórom a maradék reszelt sajttal és mehet a tál a sütőbe kb fél órára 175 fokra.

S pár kép a nyárról, Kréta:





görög saláta :)


Muszaka

Desszert

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.