2013. február 25., hétfő

A tökéletes almás pite

Almás pitét többször is csináltam, ez  most különösen szépen sikerült.
Jó volt a tésztája, jól lehetett nyújtani, finom lett a töltelék is. Bár úgy indultam neki hogy nem egy nagy macera összedobni...de azért ekkora mennyiségű almát megpucolni, lereszelni nem egy nagy móka:)
De mindenképp megéri!
Az alapreceptet Limarától olvastam most.


Kicsit kihűtve, megporcukrozva :)


Hozzávalók:

1-1,5 kg alma
2-3 ek. cukor
0,5-1 citrom
1 vaníliás pudingpor
fahéj

50 dkg liszt
1 tk. sütőpor
25 dkg vaj/margarin
csipet só
2 ek. cukor
1 tojás
1 tojássárgája
kb 1 dl tejszín

kevés zsemlemorzsa


Elkészítése:

A lisztet elkeverem a sütőporral, sóval, cukorral, majd elmorzsolom a hideg vajat benne.
Mehet bele a tojás + tojássárgája és a tejszín. Nekem kb.1 dl vagy annál picit több tejszín kellett, hogy összeálljon a tészta.
A kész tésztát két részre osztottam, majd lisztezett deszkán kinyújtottam és sütőpapírral bélelt tepsibe fektettem. Megszórom kevés zsemlemorzsával.

Az almákat  "gyorsan" megpucoltam, lereszeltem majd a citrom levével meglocsoltam.
Pár perc múlva kinyomkodtam a levét, ha ez kb. 3-4 dl akkor mehet hozzá a pudingpor, ha nem, kiegészítem egy kis vízzel és lassú tűzön besűrűsítem.
Cukorral és fahéjjal ízlés szerint ízesítem, majd elkeverem a reszelt almával.

Az almás tölteléket rásimítom a tésztára, majd a másik tésztát is kinyújtom és azzal szépen befedem.
A megmaradt tojásfehérjével bekenem a tészta tetejét és jól megszurkálom egy villával.
175 fokos sütőben fél órán át sütöm.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.