2010. március 9., kedd

Szalagos fánk




Szalagos fánk

Tudom, hogy a farsangi időszak már rég elmúlt, de kicsit le vagyok maradva, sajnos. Most nem csak az időhiány, hanem a lustaság is közrejátszott „eltűnésemben”, ezt be kell vallanom. Pedig azért főzni általában sikerült :)
Régóta készültem szalagos fánk sütésére, de mindig túl időigényesnek tűnt a dagasztás, kelesztés miatt. Aztán karácsonyra kaptunk egy szuper kenyérsütő gépet, ami nem csak arra jó, hogy hétvégente arra kelünk, hogy az egész lakást finom, frissen sült kenyér illata lengi be, hanem bizony például egy-egy szalagos fánk tésztáját is könnyűszerrel megdagasztja helyettem :)

A recept eredetileg a Fűszer és Lélekről van. Köszönet a jó receptért, tökéletes, könnyen kezelhető, szép tésztát kaptam.

Hozzávalók:

50 dkg liszt
2 dl meleg tej
5 dkg élesztő (én ennek a mennyiségnek megfelelő szárított élesztőt használtam, nekem az mindig könnyebben használható)
5 dkg porcukor
1 kk só
5 dkg olvasztott vaj
3 db tojás sárgája
1 db tojás
0,5 dl rum
1 narancs reszelt héjja

Elkészítése:

Az élesztőt a langyos, cukros tejben felfuttatjuk, aztán a többi hozzávalóhoz adjuk, és jól összedolgozzuk.
Ezek után a tésztát 15-20 percig dagasztjuk, helyettem ezt a kenyérsütő gép dagasztó programja csinálta, a kelesztéssel együtt, nálam ez majdnem két óra volt. A lényeg, hogy dagasztás után (ha kézzel csináljuk) keleszteni kell a tésztát, legalább duplájára.
Ha ez megvan, kb. ujjnyi vastagra nyújtjuk a tésztát és kerek fánk formát szaggatunk belőle, a közepét kicsit benyomkodjuk, hogy legyen hely majd a lekvárnak.
Így is pihentetjük még őket, én kb. 20 percig hagytam őket relaxálni :)
Egy mélyebb serpenyőben olajt melegítünk, ha forró pár darabonként elkezdjük kisütni a fánkocskákat. Maximum egy percet hagyjuk sülni az egyik oldalát, aztán megfordítjuk, de ekkor már csak fél percet szabad az olajban fürdőzniük.

Ettől lesz a fánk SZALAGOS!:)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.