2010. január 11., hétfő

Karácsonyi torta




Mindig szerettem az olyan ételeket, édességeket, amiket egy család ünnepnapokon rendszeresen elkészít. Valahogy a mi családunkban nem voltak ilyen „ünnepi desszertek”, így nekem kellett párat meghonosítani :)
Kb. két éve karácsony környékén találtam … blogján ennek a tortának a receptjét, azóta ez a „karácsonyi tortám”.
A tésztája mandulás-narancsos ízű és ezt az ízt a mascarpone és az olvasztott cukor tökéletesen kiegészíti a torta tetején (nálam a közepén is).
A golden syrup hozzávaló talán nem mindenkinek lesz ismerős, de ezért nem érdemes elvetni e tortát:)
Minden Tesco-ban kapható, azon a polcon kell keresni, ahol az indiai fűszereket…legalábbis én ott mindig látom!

Hozzávalók a tésztához:

∙ 4 tojás
∙ 5 dkg vaj
∙ 1 dl tejföl
∙ fél narancs leve és héja
∙ 1 dl rum
∙ 5 evőkanál darált, pirított mandula
∙ 3 evőkanál liszt
∙ fél zacskó sütőpor
∙ 1 zacskó bourbon vaníliás cukor
∙ 2 evőkanál golden syrup
∙ 4 evőkanál kristálycukor

Hozzávalók a krémhez:

∙ 10 dkg kristálycukor
∙ 10 dkg barnacukor
∙ 10 dkg golden syrup
∙ 50 dkg mascarpone (szobahőmérsékletű)

Hozzávalók a díszítéshez:∙ 1 marék pirított mandula
∙ pár evőkanál kristálycukor


Krém összeállítása:

1.Serpenyőben összeolvasztjuk a krémhez való cukrot, golden syrupot és karramellizáltam őket. A tűzről levéve egy nagyobb tálba öntöm és egy kanál mascarponét keverek hozzá gyors mozdulatokkal.
2.Ezután mehet bele a többi szobahőmérsékletű mascarpone. Fontos, hogy ne legyen hideg a mascarpone, mert különben megdermed a karamell.
3.Hűtőbe teszem a krémet.

Tészta összeállítása:

1.25 dkg darált mandulát serpenyőben megpirítok, a felét megdarálom a tésztához, a másik felét félreteszem a díszítéshez.
2.A tojásokat kikeverem vajjal és cukorral, azután a nedves (tejföl, narancs leve és héja, rum, golden syrup), majd a száraz hozzávalókkal (liszt, sütőpor, vaníliás cukor, pirított mandula, kristálycukor).
3.Kivajazott, lisztezett formában előmelegített sütőben 20-30 percig sütöttem. Először 220 fokon, aztán 180-200 fokon, de a tűpróba a legbiztosabb!:)
4.Ha kihűlt a torta, rá lehet önteni a tetejére a krémet. Nekem a krém a tortám nagyságához picit sok volt, így kettévágtam tortát és ott is megkentem.


Máskor jobban fel szoktam díszíteni a tortát, de karácsonykor sajnos már nem volt ilyen apróságokra időm:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.