2010. március 9., kedd

Bárány




Bárány steak
Csicsókával, laskagombával, bébi répával, fehérboros sajtmártással.

Egészen hamar eldöntöttem, hogy a főétel bárány lesz, csak azt hittem ez kicsit könnyebben fog menni:)
Magyarországon az emberek valamiért nem nagyon fogyasztanak bárányt, így kapni se volt igazán egyszerű, több helyet kellett körbejárnom. Végül a Lehel piacon egy-két helyen láttam, onnan választottam.
(Bár eredeti terv szerint nekem jó lett volna bárány borda is, de hát azt azért sehol se láttam.:))

Szóval volt két szép szelet 25-30 dkg –mos báránycombom, amit hazavittem, megmostam, letisztogattam, borsoztam és egy tál olajba fektettem pácolás célzattal. Három napot állt a pácban.

A csicsókát szépen letisztogattam körömkefével, majd 180 fokos sütőben megsütöttem egy jénai tálban. Közben megpároltam a bébi répácskákat.

A laskagombához olajt hevítettem és a megmosott, szétszedett gombákat egyesével ráfektettem. Addig sütöttem, míg kaptak egy kis színt, de addig azért nem, hogy a nedvességtartalmukat elveszítsék.

A fehérboros sajtmártás receptjét Timo&Julien blogján olvastam egyszer, azt vettem alapötletül.
Egy szép salotta hagymát, megpucoltam, apróra vágtam és üvegesre pirítottam egy kis olíva olajon.
Egy fél sárgarépát megpucoltam és nagylyukú reszelőn lereszeltem és a hagymához adtam. Erre ráöntöttem egy deci száraz fehérbort, majd miután felforrt, ráöntöttem egy-másfél deci csirkehúslevesből készült alaplevet. Gyöngyöztettem, 10 percig főztem majd rászórtam két-három marék reszelt parmezán sajtot.
Mehet bele még egy kis só, frissen őrölt bors.

Mikor minden kész volt és a vendég is hazaérkezett már és végzett az előétellel, egy nagy serpenyőben egy kis olajt hevítettem és rádobtam a szép szelet pácolt bárányhusit, 2-3 percet sütöttem mindkét oldalát, így lett kb. közepesen átsült.
A húsi nagyon finom és puha volt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.