2010. március 9., kedd

Mini mogyorós isler


Andor kollégáinak Andor születésnapja alkalmából (utólea!:)). Valami olyat próbáltam kitalálni, ami szállítható és fogyasztása egyszerű …és akkor jött az ötlet:)







Hozzávalók:

30 dkg liszt
10 dkg darált mogyoró
13 dkg porcukkor
1 db tojássárgája
egy kis fajhéj
25 dkg margarin
20 dkg étcsokoládé
valamilyen lekvár

Kimérem egy nagyobb tálba a lisztet, darált mogyorót, porcukrot és összekeverem. Hozzáadom a fahéjat, a tojássárgáját és belemorzsolom a margarint.
Gyors mozdulatokkal összedolgozom az egészet és egy órára hűtőbe teszem pihenni.
Ha letelt az egy óra, előveszem a tésztát a hűtőből és lisztezett asztalon szépen kinyújtom és kis formákkal kiszaggatom. Én virágot használtam szaggatásra, Andor más formát preferált :)

Sütőpapírra tettem a kiszaggatott formákat és 180 fokos sütőben kb. 10 percet sütöttem őket. Akkor jó a linzertészta, ha a szélein már látszik, hogy átsültek. Ekkor ki lehet őket venni a sütőből.

Szépen egyesével megkenünk minden páros oldalt lekvárral és a másikat ráborítjuk. Így elrakjuk őket pihenni a hűtőbe egy éjszakára, hogy másnapra a linzertészta megpuhuljon a lekvártól.

Másnap újra elővesszük a kis islerekéket és olvasztott csokoládéba mártjuk őket egyesével. Utána irány a hűtő.

Szállítani egymásra rakva nem ajánlatos:)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.