2010. március 9., kedd

Flódni torta





Flódni torta 35. születésnapra

A flódnit, mint süteményt nyílván mindenki jól ismeri. Egy kifejezetten autentikus zsidó sütemény, aki egyszer megízleli, rögtön megszereti:)
Mivel Andor minden összetevőjét szereti, tudtam, hogy torta formájában ez nagyon jó ajándék lesz.

A recept, No Salty oldaláról van.

Hozzávalók:

Tésztához:

50 dkg finomliszt
10 dkg cukor
26 dkg vaj
6 dkg zsír, én libazsírt használtam
2 tojássárgája
2-3 ek fehérbor
1 csipet só

Máktöltelékhez:

20 dkg darált mák
2 dl édes fehérbor
3 dkg vaj
20 dkg cukor
Mazsola
1 narancs reszelt héja
1 csipet őrölt szegfűszeg

Diótöltelékhez:

25 dkg darált dió
20 dkg cukor
2 tojássárgája
2 dl édes fehérbor
Mazsola

Almatöltelék:

4 nagyobb alma
10 dkg cukor
1 csipet őrölt fahéj
1 dl édes fehérbor

Lekváros réteghez:

20 dkg szilvalekvár


Elkészítése:

Tészta összeállítása:
A lisztet a sóval, cukorral összekeverjük majd a vajjal és zsírral is. Ezután mehet hozzá a többi hozzávaló is. Ha kész, eltesszük a tésztát a hűtőbe pihenni, míg elkészítjük a töltelékeket.

Töltelék összeállítása:
A mák és a dió töltelékhez való édes fehérbort és cukrot összemelegítjük gyöngyözésig, majd fele-fele arányban a mákra, illetve a dióra öntjük. Belerakjuk mindkettőbe a többi hozzávalót is, és lehűtjük őket.
A dió töltelékbe a tojást csak akkor rakjuk bele, mikor az már kihűlt.
Az almákat megpucoljuk, lereszeljük, majd borban a cukorral, fahéjjal együtt megpároljuk. Majd kihűtjük ezt is.

Összeállítás:
A hűtőből kivesszük a tésztát, öt részre osztjuk azt és szépen kinyújtjuk őket egyesével, lisztezett deszkán. A recept nekem azt írta, hogy nem lesz egyszerű feladat… és nem is volt, sőt majdnem hogy szörnyű volt. Nem csak kicsit szakadt, hanem lehetetlen volt nyújtani, aztán nagy nehezen mégis megoldottam valahogy, bár mivel ez egy linzer tészta, lehet érdemes más tészta recept alapján megcsinálni, nekem jobb lett volna talán több vajjal… de ez csak egy tipp.

Kivajazott, kilisztezett kapcsos tortaformába beletesszük az első réteg tésztát, arra mehet rá a diós töltelék. Majd újra egy tészta réteg, arra rákenjük a mákos tölteléket. Jön a harmadik tésztalap és arra kenhetjük az almás krémünket. Erre rákerül a negyedik lap, amire már csak a szilvalekvárt kell kenni, tetejére mehet az ötödik tésztalap, amit jól átszurkálunk hústűvel, nem csak a felső réteget, hanem végig az egész tortánkat. Majd az egészet betoljuk a sütőbe 180 fokra és csaknem egy óráig sütögetjük.

A sütőből kivéve hagyjuk lehűlni a tortát. Az eredeti recept szerint csak másnap lenne szabad a kapcsos formát levenni a tortáról, de nekem nem volt annyi időm. Nálam a torta az erkélyen hűlt kb. 5 órát és utána levettem a róla a formát. Semmi baja nem lett szerencsére, szépen megállt.
Utána bekentem az egész tortát vajkrémmel és rátettem az akkora már elkészült fehér fondant bevonatot, nagyon szépen sikerült végül is:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.