2009. november 3., kedd

Rák előétel

Ma mindenképp egy kis megemlékezéssel kezdem. Mivel már egy ideje gondolkodom blog írásról, ezért a jól sikerült végeredményeket néha-néha fotóztam is.
Bár néha akadt olyan étel, amivel nem voltam elég szemfüles. Ezek sajnos hamarabb elfogytak, mint ahogy elővehettem volna a fényképezőgépem:)
Egyik kedvenc előételem, amit egy barátnői találkozóra csináltam szerencsére le lett fotózva, íme:



Nagyon egyszerű, ámbár nagyon ízletes és különleges előétel.
Rákot lehet venni tisztított formában is, de sajnos nekem sosem ilyen kerül a kezembe:) A rák tisztítása egyszerű, csak picit macerás, hiszen elég kicsi állatkák ezek. Először egy határozott mozdulattal a fejrészt lehúzzuk, felvágjuk a páncélját és lehúzzuk a lábaival együtt. A farkát meghagyjuk, tálalásnál jól mutat.
Egy ilyen falatkára 3-4 darab rákot szoktam tenni, de ez szabadon változtatható. A rákocskákat betekerem szeletelt bacon-nel és áttúzöm fogpiszkálóval.
Serpenyőben olivaolajat hevítek, mikor elég meleg rádobom a kis rákocskáimat.
Egy-két perc alatt átsülnek.
Közben piritóst csinálok, formával kerekre vágom. Én szeletelt kenyérből szoktam, így több piritós karikát teszek egymásra és ebbe szúrom a már megsült rákocskákat.
Egy kis friss petrezselymet teszek a rákok mellé és az egész kis falatocskát a tányéron meglocsolom olivaolajjal.
S már kész is a garnélás tapas, ahogy a spanyolok mondják:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.