2013. július 26., péntek

Tojásos lecsó - Az igazi nyári klasszikus


Lecsót csinálni gondolom nagyjából minden ember tud csinálni, legalábbis aki kicsit is tud főzni. Tulajdonképpen ezt szinte felesleges is felraknom a blogra...na de nekünk nagy kedvencünk, heti szinten készül nálunk egy-egy adag és néha még anyukám is hoz :)
Így azt gondoltam, kell neki is egy kis hely a blogon, legalább egy rövid kis bejegyzés formájában.




Ahogy én készítem:

700 gramm paprika
700 gramm paradicsom
2 nagy fej hagyma
egy szál gyulai kolbász
egy nagy csomag füstli virsli
só, frissen őrölt bors
1 ek. pirospaprika
olaj/kókuszzsír

A paprikát kicsumázom, karikára vágom, ezt teszem paradicsommal is.
A hagymát felvágom kis kockákra, forró olajra dobom, üvegesre párolom.
Erre mehet a kolbász, amiket én általában karikára vágok és aztán még félbe, ezt is megsütöm. 
Lehúzom a tűzről, mehet rá a pirospaprika.
Ezután a paprikát dobom rá, megy vissza a tűzre, kicsit főzöm, megvárom míg összeesik és utána rádobom a paradicsomot is.
Sózom, borsozom és főzögetem, nem tudom meddig, sosem néztem az időt, elvan magában egy ideig:)
Mikor már majdnem kész, akkor karikára vágom a virslit és hozzádobom, még egy picit főzöm ez után is.

Tojást mindig csak egy részéhez teszek, amennyit épp akkor elfogyasztunk. Friss kenyérrel az igazi!
És egy pohár borral/fröccsel persze ;-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.