2013. július 19., péntek

Tejmentes-Sárgabarackos Clafoutis



Kifejezetten szeretem a kókusztejet és mivel több olyan barátnőm is van akik tejet nem fogyasztanak, így gondoltam érdemes lenne megreformálnom a clafoutis-t.
Ez a francia "tejpite" ma Laurának készült, legközelebb Meginek fog ;-)

A hozzávalókon szinte semmit sem változtattam a tej lecserélésén kívül.
Vártam a sárgabarack mellett megjelenő kókuszízt, nekem ízlett volna, de abszolút nem lehetett érezni a sütin hogy nem sima tejből készült. Egy ici-picit jobban odaragadt a tálhoz a sütemény, ilyet eddig még nem tapasztaltam, de nem volt vészes, zavaró, csak ügyesebben kellett kiszedni a szeleteket.


Első lépés

Sütésre várva


Hozzávalók:

750 dkg sárgabarack
125 dkg liszt
50 dkg cukor
400 ml kókusztej
1 bourbon vanília rúd kikapart belseje
3 tojás


Elkészítése:

Megmosom a sárgabarackot, kimagozom és a kivajazott pite formába dobálom őket.
Egy tálban összekeverem a lisztet, cukrot és a bourbon vanília kikapart belsejét.
Egy másik tálban felverem a tojásokat, majd hozzákeverem a kókusztejet is.
A végén a két tálat összekeverem és a barackra öntöm.
180 fokos légkeveréses sütőben kb. 40-50 percet sütöm.
Érdemes egy sütőpapírt a forma alá tenni, mert sülés közben mindig megemelkedik kicsit a tészta és némi ki is folyik, ami aztán szépen oda tud égni a sütőre.
Persze ki is lehet utána mosni, az eggyel időigényesebb :)


Sütőben sülés közben

Megsült

Egy szelet...


Érdekesség:

A kókusztejről azt mondják erősíti az immunrendszert, megvédi a szervezetünket a daganatos megbetegedésektől, egyensúlyba hozza a vércukorszintet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.