2011. november 27., vasárnap

Vajon ez a legtökéletesebb Túró Rudi torta?

Nem vagyok egy nagy torta evő, jobban szeretem elkészíteni, mint megenni.
Viszont a túró torta az egyetlen kivétel. A túró rudit is csak gyermekkoromban szerettem, de mostanában mintha nem is lenne túró íze.
Mivel a férjem egy hétre elutazott üzleti útra, úgy gondoltam meglepem egy tortával, ha hazaér:)
Nem túl hosszas keresgélés utána Csak a Puffin (http://www.csakapuffin.hu/) oldalán rátaláltam a tökéletes túró rudi torta receptjére.
Gondoltam kipróbálom, tényleg ez -e a legtökéletesebb! :)




Az én képeimen nem látszik, de a torta három rétegből áll.
Az alsó réteg egy brownie alap, utána egy túró réteg következik amit a következő túró rétegtől egy vékony csoki réteg választ el.


Hozzávalók:
(kicsi torta formához)

A brownie alaphoz:

65 g étcsokoládé
65 g vaj
85 g cukor
1 tojás
35 g liszt

A torta többi részéhez:

2*25 dkg túró
2*1 dl hab tejszín
2*2,5 dkg cukor
2*fél citrom leve
2*2 gr zselatin

+ kb. 14 dkg étcsokoládé






Elkészítése:
  1. Előmelegítjük a sütőt 180 fokra.
  2. A csokit megolvasszuk víz gőz felett és félretesszük.
  3. A puha vajat habosra keverjük a cukorral, majd hozzáadjuk a tojást és a lisztet, tovább keverjük, majd a végén hozzáadjuk a megolvasztott csokoládét.
  4. A torta formát kikenjük vajjal, majd mehet bele a tészta és 20-25 percig sütjük, majd megvárjuk míg kihűl.
  5. Az első túró réteghez a tejszínt a zselatinnal együtt felmelegítjük, kicsi lángon, folyamatosan kevergetve, addig míg a zselatin feloldódik.
  6. Levesszük a tűzről, hozzáadjuk a citrom héjat, cukrot és végül a túrót.
  7. Majd ez mehet a brownie rétegre.
  8. Hidegre tesszük kb. két órára, majd mikor ez az idő letelt, felolvasztjuk a csokoládé felét víz gőz felett, majd mikor megolvadt, kivesszük a hűtőből a tortát és ráöntjük.
  9. Vigyázni kell, hogy ne legyen túl vastag a csokoládé réteg, mert úgy nehéz lesz vágni miután megkeményedett.
  10. Picit betesszük a hűtőbe, hogy rákeményedjen a csokoládé a túró rétegre és közben elkezdjük készíteni a második túró réteget.
  11. Ugyanúgy kell csinálni, mint az első réteget, tejszín+zselatin+citrom héj+cukor+túró. Ha kész, ráöntjük a tortára ezt is.
  12. Megint pihentetjük kb. 2 órát a túrós réteget, majd a második réteg csokoládét is megolvasztjuk és a túró tetejére csurgatjuk, pont mint az előző rétegnél.
  13. Kis időt hűtjük, míg a csokoládé megdermed és utána már kész is vagyunk.
Nos és hogy szerintem is ez-e a legtökéletesebb túró rudi torta?
Igen!:)
Persze én például nem ettem meg a brownie alapot,mert nekem maga a túró fontos (akár a csokoládét is kihagynám simán :)), de lássuk be a legtöbb ember szereti a csokoládés részeket is :)
De a túrós rész igazán olyan, mint a régi túró rudi, finom túró íze van, ami nem túl édes, viszont érezni rajta a citrom ízét is.
Szóval szívből ajánlom mindenkinek!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.