2011. november 28., hétfő

Culinarisban jártam...

Néha csak úgy gondolok egyet munka utána és a Culinaris felé veszem az irányt. Nem könnyű, mert még véletlen se esik útba egyik se hazafelé, de minden akadályt leküzdve néha mégis arra megyek:)
Ilyenkor nagyjából körbe-körbe járom az üzletet, legszívesebben mindenből vennék. Aztán a második kör után elkezd körvonalazódni, hogy mi az amire tényleg szükségem van és hogy abból mit lehetne főzni, sütni.
Legutóbbi beszerző körutamon ezeket pakoltam a kosaramba:




Egész jól sikerült a bevásárlás, mivel minden alapanyagot fel tudtam használni az aznapi vacsorához :)



Előételként került a tányérra: szarvas gombás liba máj pástétom, friss kecske sajt, egy érett füge (pontosabban egy fél) és ehhez friss bagett és újbor dukált.






Mondjuk ez a kép olyan rossz lett, hogy inkább törölni kellett volna, nem felrakni ide:)

A fő étel már izgalmasabb lett,mert a hűtő pultban találtam nagyon szép szeletelt bárány combot. Ez adta meg az alap ötletet. Vettem hozzá rozmaringot, créme frainche-t.
A bárány comb szeleteket otthon kivettem a dobozából, megmostam, sóztam, borsoztam és vágtam rá friss rozmaringot, majd betoltam a kb. 180 fokos sütőbe 20 percre.
Köretnek volt otthon cukkini, amit karikákra vágtam, sóztam, borsoztam és reszeltem rájuk egy kis fokhagymát, majd mikor a sütőbe tettem a tálat, hozzádobtam pár szál rozmaringot. A köret is hasonló idő alatt készült el, mint a hús.
A créme frainche-t kicsit tejjel hígítottam, hozzáadtam, sót, frissen őrölt borsot, friss rozmaringot és egy pici lereszelt fokhagymát.
Az ízek nagyon jól harmonizáltak, pár perc alatt nagyon finom vacsora kerekedett ezekből a hozzávalókból.









És akkor egy picit a borról. Beaujolais Nouveau, az újbor.

Beaujolais, a régió
Beaujolais Burgundia és a Rhone völgye között található. E régióban érik a Gamay Noir á Jus Blanc szőlő. A régió teljes éves termésének mitegy a feléből lesz Beaujolais Nouveau.

Hogyan készül?
A Beaujolais borok készítésének egyedi technológiája a széndioxidos-maceráció. A szőlőfürtöket egészben 40-300 hektoliteres cement vagy rozsdamentes acélkádakba teszik. A fürtök súlyától a gyümölcs alsó harmada összezúzódik, must képződik, ami természetes erjedésnek indul. Az erjedés során szén-dioxid fejlődik, és a hatalmas kádakban lévő további,még ép szőlőfürtök szénsavköpeny alá kerülnek. Ebben az oxigéntől elzárt környezetben a szőlőszemekben lévő enzimek hatására bogyón belül megindul az erjedés. Az erjedési idő ennél a bornál mindössze négy nap. Ezután kíméletes, szakaszos préselés következik, ebben a fázisban az erjesztőkádakban befejeződik az alkholholos erjedés és önmagától végbemegy az almasavbomlás. Gyors derítés , majd hideg kezelés zárja a folyamatot. Kezdődik a palackozás.
Az eredmény könnyed, gyümölcsös, friss, alacsony tannintartalmú, de nagyon rövid élettartamú reduktív bor.


Desszertnek végül már csak egy kis doboz Ben&Jerry's maradt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.