2010. július 5., hétfő

Tökfőzelék, a nyár íze

Aki evett már friss tökből készült főzeléket, az örökre megszereti :)
Próbáltam régebben már fagyasztott gyalult tökből, de az valahogy nem volt az igazi. Aztán próbáltam már tejföllel és különböző verziókban...most legutóbb a Stahl Judit féle kaproscukkinifőzeléket próbáltam ki...csak tökből:)




Hozzávalók:

1,5-2kg-os tök
5 dkg vaj
1 citrom
2 dl tej
2 dl tejszín
2 ek étkezési keményítő
2 csokor friss kapor
só és frissen őrölt bors

Elkészítése:

A tököt megpucoltam, magházát kivágtam, majd a maradékot legyalultam. A gyalulás nálam a sajt reszelőnk nagy lyukú verziójának használatát jelentette:) Kb. 1kg-nyi gyalult tököt kapunk így.
Amikor ezzel megvagyunk egy lábosban felolvasztjuk a vajat, majd rádobjuk a tököt.
Megsózzuk, megborsozzuk és hozzáadunk néhány csík citromhéjat (minél vékonyabb legyen!).
Közepes lángon pár percig kevergetjük, majd lefedjük és mintegy 15 perc alatt tökéletesen puhára pároljuk az egészet.
Eközben kézi habverővel összevegyítjük a tejet, a tejszínt és az étkezési keményítőt.
Mikor a tök már puha hozzáöntjük a keményítős sűrítést és a kaprot is. Fedő nélkül néhány perc alatt kevergetve besűrítjük a főzeléket.

Persze csak úgy "simán" is nagyon finom a főzelék, de jobb ha van hozzá valami kis feltét. Nem akartam túl időigényesnek nekikezdeni, így egy csirkemellből készült "pörköltalapot" csináltam és azzal tálaltam a tököt:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.