2010. július 6., kedd

Bolognai canelloni

Ahány ház, annyi szokás. Ahány ház, annyiféle bolognai szósz.
Ma nagyon bölcs vagyok :)
Mivel nekem gyermekkoromban nagy kedvenc volt, ezért elég hamar elkezdtem saját kedvem szerint készíteni.
Ha nagyobb adag darált marhahús van itthon, sokszor csak úgy találomra csinálok egy nagyobb adag bolognai szószt és többszörire használom fel.
Most canelloni tésztába tömködtem :)



Hozzávalók a szószhoz:

50 dkg darált marhahús
1 fej vöröshagyma
5 dl-es paradicsomszósz
1-1,5 dlvörösbor
1 sárgarépa
pár éretebb paradicsom (konzerv is jó)
1 gerezd fokhagyma
só, frissen őrölt bors
friss bazsalikom és rozmaring

Hozzávalók a besamell mártáshoz:

2 ek vaj
2 ek liszt
5 dl tej
frissen őrölt szerecsendió
só, bors

A szósz elkészítése:

1. A vöröshagymát apróra vágom és forró olívaolajon megpirítom, belenyomom a fokhagymát is.
2. Utána rádomom a darált marhahúst, megsózom, megborsozom és szépen megfőzöm.
3. Már az elején megpucoltam és nagylyukú reszelőn lereszeltem a sárgarépát, most még az elején hozzáadom a húshoz.
4. Mikor a hús már kellőképpen átfőtt mehet rá a vörösbor, ízlés szerint.
5. A paradicsomszósz, felaprított paradicsom, bazsalikom és rozmaring együtt mehet a húsi után.
6. Egy kicsit főzzük együtt az egészet és már kész is!:)

A besamell mártás elkészítése:

1. A tejet felforraljuk és félretesszük.
2. A vajat megolvasztom egy lábosban.
3. Belekeverjük a vajba a lisztet, majd szép apránként a forró tejet állandó kevergetés mellett hozzáadjuk.
Lassú tűzön szépen megvárjuk míg besűrűsödik, ekkor mehet bele a só, bors, szerencsendió.




- Meg kell várni míg a szósz kihűl és utána a canelloni tésztába beletömködni. Lehet ezt kanállal, kiskanállal is, de az nagyon időigényes. Kézzel elég gusztustalan, de hatékony:)

- Egy kiolajozott jénaiba fektetem a megtöltött canelloni tésztákat, a tetejükre mehet a besamell mártás, majd arra a reszelt sajt.

- 200 fokosra előmelegített sütőbe lefedve beteszem kb. 20-30 percre, aztán utána még egy kis ideig fedő nélkül is sütögetem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.