2010. július 5., hétfő

Vajas croissant, csokis croissant :)



Hm, mi nagyon szeretjük a croissant! Ráérős hétvégék délelőttjén valamelyikünk mindig elsétál egy közeli kis francia pékségbe és hoz pár darabot, addig a másik kávét főz, vajat, dzsemet készít elő:)
Arra gondoltam talán jobb lenne ha reggel itthon sülne az a bizonyos croissant...és a desszert.eu oldalon találtam is egy szimpatikus receptet.
(Eredetileg ha jól olvastam Limara receptje!)


Hozzávalók:

35 dkg liszt
75 g joghurt
100 ml tej
fél tk só
2 ek cukor
1 db tojás
1 csomag szárított élesztő

A rétegzéshez 50 olvasztott vaj. A kenéshez 1 db tojás.

Elkészítés:

1. A hozzávalókat bedobálom a kenyérsütőgépbe a következő sorrendbe: joghurt, tej, tojás, só, liszt, cukor, élesztő. Elindítjuk a tészta dagasztás-kelesztés programot.
2. Amikor a tészta megkelt, kivesszük az üstből és a deszkán 8 egyforma darabra osztjuk a tésztát.
3. Pár perc pihenés után a tésztácskákat kb. 15 cm átmérőjű kör lapokká nyújtjuk. Minden egyes lapot olvasztott vajjal kenünk meg és úgy rétegezzük őket egymásra.
4. Ezután én egy éjszakára hűtőbe raktam a kis tornyocskám, hogy majd másnap reggel süssem meg frissen. Aki nem akar ennyit várni, annak elég 1-2 órát pihentetni a tésztát a hűtőben.
5. Aztán másnap "reggel" az egészet egy nagy körré nyújtjuk, kb. 1 ujjnyi vastagra és felosztjuk 8 egyenlő részre.
6. A cikkeket még egyenként egy picit megnyújtjuk , majd feltekerjük. Vajjal kikent tepsibe rakjuk őket és megkenjük a tetejüket tojással.
7. Előmelegített sütőben, kb. 180 fokon megsütjük őket.



Észrevételeim:
Nem tudom, hogy én nem nyújtottam-e eléggé a tésztát a végén...de egy kicsit a megszokott croissant szerkezetnél tömörebb lett a tésztám.
Persze ettől függetlenül finom volt nagyon, csak észrevétel :)
Én pár darabba étcsokoládé kockákat tettem, ami egy kicsit túl keserű croissantba, más megoldást kell keresnem:)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.