2012. november 30., péntek

Mascarponés-Túrós Macaron


Macaronék :)

Ismét macaron. Egy éve készítettem Vikóval macaront, elsőre is egész jól sikerült, ahhoz képest, hogy mindenhol olyan bonyolult desszertként emlegetik.
Ugyanazt a receptet használtam mint tavaly, gondoltam ha egyszer már bejött, nem szabad változtatnom. A tojásokat most sem öregítettem, pedig azt is tervezem kipróbálni egyszer:)

Tojásfehérje ételszínezékkel


Hozzávalók:

  • 125 g darált mandula
  • 250 g porcukor
  • 125 g tojásfehérje
  • 75 g kristálycukor
  • ételfesték
Elkészítése:

  • A darált mandulát és a porcukrot összekeverem.
  • A tojásfehérjét habbá verem, hozzáadom a kristálycukrot és az ételszínezéket. Arra kell figyelni, hogy erős színe legyen a habnak, mert sütésnél nagyon sokat halványul.
  • A cukros mandulát óvatosan a habhoz keverjük.
  • Habzsák, keksznyomóba töltöm. Én most kipróbáltam keksznyomóval, szerintem ez sokkal kényelmesebb megoldás a habzsáknál, de kinek mi tetszik :)
  • Kb. 50 forintos pénzérme nagyságú köröket nyomunk szilikonos sütőlapra, vagy szilikonos sütőpapírra.
  • 30 percig szobahőmérsékleten állni hagyjuk őket, majd mikor ez megvolt, a korongok kis farkukat szépen le tudjuk nyomkodni.
  • 150-160 fokos sütőbe 10-12 percet kell sütni, én viszont jóval kisebbre állítottam ugyanennyi időhöz. Érdemes inkább végig figyelni, nehogy elkezdjen megsülni.
  • Ha kész, kicsit hűlni hagyjuk és utána szépen és egyszerűn le lehet szedni a papírról a kész macaronokat.
Mascarponés-túrós töltelék:

  • Kb. 120-130 g mascarponét összekevertünk pár kanál meggy befőttel és leturmixoltuk és hozzátettünk annyi túrót amitől kemény, krémszerű állagot kaptunk.
  • Közben hozzá lehet tenni az ételfestéket, kinek milyen színben tetszik.
 
Fázisfotók:






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.