2013. január 13., vasárnap

Wokban pirított csípős-savanyú csirke




Ez a recept is a Good Food egyik (novemberi) számából van. Annyi különbséggel, hogy ott sertéssel készítették, én meg mivel nem eszek sertés húst, így inkább kihelyettesítettem csirke mellel.
Az egészségesség kedvért a jázmin rizst barna rizsre cseréltem és megfelelő színű kaliforniai paprikám se volt itthon...de csak a szín változott emiatt :)


Hozzávalók:
(2 személyre)


  • 100 g barna rizs (eredetileg: jázmin rizs)
  • 1 evőkanál szezámmag
  • 1 teáskanál napraforgóolaj
  • 250 g csirkemell ujjnyi csíkokra vágva (eredetileg: sertésszűzpecsenye)
  • 1 piros és 1 sárga húsú paprika csíkokra vágva (nekem volt sárga-piros-zöld is, színesebb lett tőle)
  • 2 teáskanál kukoricaliszt
  • 2 teáskanál szójaszósz
  • 1 zöldcitromleve
  • 2 evőkanál méz
  • 1/2 piros chili karikára vágva (nekem habanero paprikám volt csak itthon)

Elkészítése:

  • Tegyük oda főni a rizst.
  • A szezámmagot pirítsuk aranysárgára száraz serpenyőben, majd tegyük át egy kis tálkába.
  • Forrósítsuk meg az olajat egy wokban, tegyük bele a húst és a paprikát. Nagy lángon pirítsuk pár percig, amíg a hús szépen meg nem sül.
  • Keverjük össze a kis tálkában a kukoricalisztet a szójaszósszal, majd adjuk hozzá a zöldcitromlevet, a mézet, a chilit, a szezámmagot és 6 evőkanál hideg vizet. 
  • Öntsük bele a wokba, és főzzük, amíg a mártás eléggé besűrűsödik.
  • Tálaljunk mellé rizst.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.