2010. január 10., vasárnap

Cheddar sajtos rizottó



A kedvenc rizottóm. Nem is tudom ettem-e ennél finomabbat:)
Tavaly a Mikulás hozta nekem Nigella Lawson "Nigella Expressz, finomat gyorsan" című könyvét, abban akadtam erre a finom ételre, amit azóta is rendszeresen csinálok.

Hozzávalók:

1 evőkanál vaj
1 evőkanál olaj
2 fiatal póréhagyma (vagy kövérebb zöldhagyma), finomra szeletelve
300 g rizottórizs
125 ml fehérbor
fél teáskanál dijoni mustár
1 l forró zöldsleves (én kockából szoktam csinálni)
125 g cheddar sajt, kockára vágva (én nagylyukú reszelőn lereszelem inkább)
2 evőkanál finomra vágott friss metélőhagyma

1. Olvasszuk fel a vajat az olajjal egy közepes méretű lábosban, és pároljuk benne puhára a szeletelt póréhagymát.
2. Adjuk hozzá a rizottórizst, és folyamatosan kevergessük úgy 1 percig. Majd növeljük a lángot, és adjuk hozzá a bort és a mustárt. Addig kevergessük, amíg a bort magába nem szívja a rizst.
3. Folyamatosan kevergetve, kezdjük hozzáadagolni a levest. Csak akkor adjuk hozzá az újabb merőkanálnyit, ha az előzőt már magába szívta a rizst.
4. Folytassuk a kanalazást-kavarást, amíg a rizs al dente, azaz közepesen puha nem nem lesz (ez kb. 18 percet vesz igénybe). Majd adjuk hozzá a sajtot, és keverjük tovább, amíg az fel nem olvad.
5. Állandó keverés mellett húzzuk le az edényt a tűzről, majd szedjük a rizottót előmelegített tányérokba, és szórjuk meg a finomra vágott snidlinggel.



Főfogásként tálalva 2, előételként 4 személynek elegendő.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.