2010. január 10., vasárnap

Chilis-gyömbéres sütőtök krémleves



Régóta foglalkoztatott a téma...egyszer odáig már el is jutottam, hogy vettem egy tököt:) Aztán elfeledkeztem róla:)
Aztán szilveszterkor a Polgár Pincészet menüjén rajta volt ez a leves, ízre nem volt tökéletes, úgyhogy onnantól kezdve már inkább kihívássá vált:)

Megpróbáltam, sikerült, szóval mindenkinek ajánlom :)

Hozzávalók:

1,5 kg sütőtök
3 kisebb burgonya
2 kisebb alma
1 nagyobb hagyma
5 evőkanál méz
1 narancs leve
3 húsleveskocka
só, bors, szerecsendió
friss kakukkfű
2 dl tejszín
7-8 dkg vaj

1. A sütőtököt kettévágom, kikanalazom a mag részét és kb 200 fokos sütőbe megsütöm 45-50 perc alatt.
2. Közben megpucolom a hagymát és apróra vágom. A hagymát és a vajat egy lábosba teszem és melegíteni kezdem. Addig melegítem, míg a hagyma szépen üvegesre nem pirul, hozzáadom a kakukkfüvet.
3. Ráteszem az 5 kanál mézet és megkarramellizálom kicsit.
4. Felöntöm 1,5 liter vízzel, amiben feloldom előtte a húsleveskockákat, a meghámozott kockára vágott almát és burgonyát.
5. Amikor a burgonya már puha, a levesbe teszem a sült tök kikapart belsejét és botmixerrel lemixelem az egészet.
6. Mikor a leves kezd kihűlni, ízesítem és hozzáadom a tejszínt. Hozzáteszem a narancslevet, sót, borsot, és ízlés szerint friss, lereszelt gyömbért és chilit.
7. Pirított tökmaggal tálalom.



Ezekből a hozzávalókból egy nagy fazéknyi leves lesz! :)

(A recept Chili&Vanilia: "Sült Sütőtök Krémleves" receptje alapján készült!)

2 megjegyzés:

  1. Sziasztok Andorék, ma megcsináltam ezt a levest és nagyon király lett...a gyerekeim mondjuk leutálták, de Tamásnak ízlett. Köszönöm a receptet :)
    Judit

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Örülünk, hogy jól sikerült!;-)
    Mi Andor unokahugának ízesítés nélkül adtuk, neki úgy megfelelt, bár még kicsi, nem tudott tiltakozni nagyon:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.