2009. december 3., csütörtök

Dolce Vita




A héten megrendeltem a Dolce Vita könyvet. Izgatottan vártam is a munkahelyemen mikor hozzák és kedden meg is hozták! Sajnos nem volt sok időm olvasgatni, de azért természetesen párszor gyorsan átlapoztam.
Csütörtökön mikor egy szörnyen hosszú és fárasztó nap után hazaértem, eszembe jutott, hogy láttam a könyvben egy padlizsános előételt, amihez talán megtalálható otthon minden.
Nagyjából ez így is volt, egy dolog kivételével, azt szokásos módon „kihelyettesítettem” …sőt még néhány dolgot módosítottam is, sajnálom:)
Tudom…tudom…ezt nem lenne szabad, de hát a kényszer nagy Úr! :)

Sült padlizsán

Hozzávalók:

1 nagyobb padlizsán
10 db koktél paradicsom
1 zacskó mini mozzarella
2 nagy gerezd fokhagyma
olíva olaj
petrezselyem

A padlizsánt megmosom, kettévágom.
A sütőt 200 Celsius fokra előmelegítem.
Belefektetem a két félbevágott padlizsánt, megsózom, megborsozom és meglocsolom egy kis olíva olajjal. Kb. 30 percet sütöm a sütőben.
Addig míg a padlizsán sül, fokhagymanyomón átnyomom a fokhagymát (nekem még ilyenem sincs, úgyhogy lereszelem:)), felaprítom a petrezselymet és mindkettőt egy kis olíva olajba keverem. Felvágom a paradicsomot és a mozzarella sajtot.
Mikor letelt a fél óra, kiveszem a padlizsánt a sütőből, megkenem fokhagymás-petrezselymes olajjal, és ráteszem a felszeletelt paradicsomot és mozzarellát. Visszateszem a sütőbe még 5 percre.
Mikor kész friss bazsalikommal megszórom. Sajnos nekem épp nem volt otthon friss bazsalikom, szárítottat nem szeretem, így egy kis friss rozmaring került a padlizsán tetejébe.
Tálalhatjuk pirítóssal. Én frissen kisütött mini bagettel tálaltam :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.