2010. június 27., vasárnap

Karamellizáló pisztoly :)



Sok időn át csak sóhajtoztam egy ilyen pisztoly után...aztán karácsonyra kaptam is egyet.
Kiraktam a konyhámban a polcra és néha napján megnézegettem, örültem hogy ilyenem is van:)
Persze a használatig sokat kellett várni...majdnem fél évet. Vannak dolgok amikre rá kell készülni :)



Tulajdonképpen arra is rájöttem, hogy én nem annyira szeretem a créme brulée-t, szóval gondoltam ha már csinálok ilyet, akkor valami különlegesebbet kéne.
Majd egyszercsak Ízbolygó oldalán rátaláltam a számomra megfelelőre.



Kókuszos créme brulée málnavelővel

Hozzávalók:

2,5 dl kókusztej
1 vaníliarúd
1 csomag vaníliás cukor
1,5 dl habtejszín
2 ek cukor
4 tojássárgája
4 ek kókuszreszelék
1 kis tálca málna+méz

Az összetevőket a málna kivételével jól összekavarjuk, majd a kész masszát egy jó órára hűtőbe tesszük.
Én ezidő alatt nekivágtam a közeli zöldségeshez vezető útnak, mert málna nem volt itthon:)
Utána előkészítem a szuflé formákat. Nekem ezek kicsit nagyobbak a szokásosnál, így én csak hármat vettem elő. Kivajaztam őket, biztos ami biztos és belekanalaztam a jól lehűtött masszát.
A sütőt előmelegítettem 125 fokra.
A szuflé formákat tálba teszem és kb. 3/4-ig feltöltöm vizzel, így teszem be őket a sütőbe és közel egy órán át sütöm őket.
Ha lejárt az idejük, kiveszem őket, kihűtöm őket, majd hűtőbe teszem őket :)
A hűtőben megvárják míg eljön az ő idejük. Akkor egy kanálka cukrot / barna cukrot teszünk a tetejükre és a pisztollyal rákaramellizáljuk.
Nagyon finom volt és könnyű elkészíteni, vendégek fogadására tökéletes!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.