2010. június 29., kedd

Bélszín steak sárgarépás burgonyapürével, friss kevert salátával, zöldbors- és sajtmártással



Nálunk a bélszín mindig ünnepi eledelnek számít és általában mindig steak készül belőle.
Persze mindig tervbe van véve pl. tatárbeefsteak, de aztán valahogy sosem az készül belőle:)
Általában kettőnknek 50 dkg bélszínt veszek, hazahozom, megmosom, megtörölgetem és megborsozom. Ezután egy tálba fektetem és felöntöm olíva olajjal. Most legutóbb friss bazsalikom leveleket is mellé fektettem :)
Pár napot ebben a pozícióban a hűtőben pihengettek.



A megfelelő időpont előtt pár órával előveszi a bélszínt az ember, hogy szobahőmérsékletűre váltson, felvágjuk, megsózzuk és forró serpenyőben minden oldalát pár percet sütögetjük. Hogy pontosan mennyi időt, az attó függ, ki hogy szereti. Én például kicsit véresen, szóval sokáig nem sütögettem őket:)

A salátát túlságosan nem akartam túlbonyolítani, azt készenen vettem és meglocsoltam egy kis olíva olajjal.

Viszont a sárgarépás burgonyapüré nagyon finom és jellegzetes ízű volt.

Hozzávalók:

50 dkg burgonya
30 dkg sárgarépa
ízlés szerint vaj, tejszín
só, bors, szerecsendió

A burgonyát és a sárgarépát megpucolom, apró kockára vágom és sós vízben megfőzöm őket. Mikor mindkettő megpuhult, leöntöm róluk a vizet, hozzáadom a vajat, a tejszínt, sót, borsot, szerencsendiót és jól összetöröm őket. A végén én egy kicsit a botmixerrel is rásegítettem :)

Zöldbors mártás

1/2-3/4 zacskó zöldbors
kb. 1 ek. ketchup
kb. 1 ek. mustár
kb. 1 ek. Worchester öntet
só, bors
egy löttyintésnyi konyak
1 dl tejszín
1 ek. olíva olaj

A zöldbors felét felaprítottam, a másik felét egészben meghagytam.
Az olajat egy edényben felhevítem, rádobom a zöldborsot és megvárom amíg pattogni kezd. Ekkor mehet rá a ketchup, a mustár, a Worchester öntet, a só, bors, tejszín, konyak. Kicsit összefőzöm őket és már lehet is tálalni.


Sajtmártás


2 ek liszt
2 ek vaj
1,5 dl tej
8-10 dkg parmezán
1 dl tejszín
só, frissen őrölt bors, szerecsendió, snidling

A lisztből, vajból, tejből, tejszínből készítünk egy besamel mártást. Mikor az már szép krémes mehet bele a reszelt parmezán, amit elolvadásig kavargatunk.
A legvégén mehet bele a só, bors, szerecsendió, snidling.



A képek nem lettek a legjobbak, ezt belátom. Pont a hús végéről sikerült fotókat készítenem. Azt azért beláthatjuk, hogy steakről nehéz képet készíteni, mert hamar kész van és még melegen el kell fogyasztani :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.