2013. augusztus 2., péntek

Cukormentes túrótora friss ribizlivel


A túrótorta az egyik legegészségesebb édesség, HA nem cukorral készítjük.
Mivel épp a diétám első napján készítettem, én még a torta alapot se ehettem, de legalább a túrós részből nekem is jutott így, amúgy is az a legfinomabb!
Nagyjából minden gyümölcs jól passzol hozzá, könnyű elkészíteni, ezt még sütni sem kell. Tulajdonképpen a túrórudi torta alapját használtam fel, csak kicseréltem a cukrot stevia folyékony édesítőre, a csokoládét meg felcseréltem (bár kicsit másképp elrendezve:)) ribizlire.
Nagyon finom lett, igazi nyári desszert!

Cukormentes túrótorta ribizlivel


Hozzávalók:

180 gramm zabfalatok
90 gramm vaj
500 gramm túró
stevia folyékony édesítő, érzésre (ki mennyire szereti édesen)
1 citrom reszelt héja és a felének a leve is
4 gramm zselatin
2 dl habtejszín


Elkészítése:

A kekszet összetöröm vagy géppel összeaprítom. A vajat felolvasztom. A kettőt összekeverem és belenyomkodom a kapcsos tortaforma aljába.
A habtejszínt kis lábosban megmelegítem, hozzá adom a zselatint,megvárom míg felolvad benne.
Ezután mehet hozzá a túró, stevia, citrom reszelt héja és leve.
Ráöntöm a túrós keveréket a keksz alapra és mehet egy éjszakára a hűtőbe.

Kicsit izgultam hogy a folyékony édesítés miatt meg fog-e rendesen keményedni, de teljesen rendben volt!:)

Pár másodpercig volt csak ilyen szépen egészben :)

Egy szelet túrótorta a teraszon...

És egy kicsit a steviáról:

A dél-amerikai indiánok által már évszázadokkal ezelőtt felfedezett növény, a Stevia Rebaudiana, egy olyan természetes édesítőszer, melynek levelei 30-szor édesebbek a cukornál, kivonatai pedig akár 300-szor is édesebbek lehetnek.
Fogszuvasodást nem okoz, nulla a kalóriatartama. Az intenzív édes ízért felelős steviol glycoside-ok az aszpartámmal ellentétben, főzés-sütés-pH változás esetén sem bomlanak le.
Legutóbbi klinikai kísérletek kimutatták a stevioside kedvező hatását a magas vérnyomás, a kóros elhízás, 2. típusú cukorbetegség valamint a reflux kezelésében.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.