2012. december 3., hétfő

Gofri...most nutellával és tejszínhabbal


Tipikus hétvégére való reggeli, bár én mindig nagyobb adag tésztát csinálok és beteszem a hűtőbe, így még napok át ehetünk friss gofrit ha épp eszünkbe jut:)
Nagyon egyszerű elkészíteni a tésztáját, pár alkalom után már megy fejből is mint a palacsinta tészta.
Ez a recept Varga Gábor: Desszert szerelem című könyvből van, csak egy pici változtatást szoktam eszközölni.



Hozzávalók:

  • 2 db tojás
  • 250 g búzaliszt
  • 415 ml tej
  • 120 ml étolaj
  • 10 g kristálycukor (én ennél jóval több kristálycukrot használok, hogy finom édes legyen a tészta, legutóbb kb. 30-40 g cukrot tettem bele, meg kell kóstolni a tésztát, kinek hogy ízlik)
  • 15 g sütőpor
  • 2 g só
  • bourbon vanília (ez is opcionális)

Elkészítése:

  • Melegítsük elő a gofri sütőt.
  • A tojásokat habosra keverjük, majd hozzá adjuk a többi alapanyagot és tovább keverjük, addig míg szép csomómentes nem lesz a keverék.
  • A tésztát merőkanállal a forró gofrisütőbe szedjük és készre sütjük.
  • Mi nutellával és tejszínhabbal fogyasztjuk, de gyerekkoromban a Velencei-tónál csoki pudinggal és málnahabbal ettem, néha ezt is reprodukálom:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.