2012. december 1., szombat

Epres Panna Cotta



A panna cotta Észak-Olaszországból, Piemontéból származó édes, fényes felületű, vaníliától pettyezett puding, amit tojás nélkül készítenek, jó minőségű, magas zsírtartalmú tejből és tejszínből
Számtalan ízesítéssel elkészíthető, talán azért is terjedt így el, mert minden szakács fantáziáját megmozgatta az alaprecept, a lehetőség.


Az elkészült mű :)


Pohárdesszertként is lehet szervírozni, de akár ki is lehet fordítani a pohárból, kinek hogy tetszik. Én most a poharas verziót választottam.
Ezt a receptet a desszert.eu oldaláról lestem el.

Hozzávalók:


  • 150 g eper (nálam fagyasztott)
  • 40 g kritálycukor
  • 250 ml tej (2,8%-os)
  • 250 ml habtejszín
  • 50 g kristálycukor
  • 4 g zselatinpor
  • 1 db vaníliarúd belseje 
  • 1 kicsi őrölt kardamon (sajnos nekem ki kellett hagynom, mert nem tudtam beszerezni)

Elkészítése:

  • Először az eperszószt készítettem el. Az epret és a cukrot egy edénybe odatettem, kis lángon, folyamatos felügyelet mellett kb. negyed óra alatt darabos szószt főztem belőle.
  • Mehet is a pohár aljára az eperszósz, jöhet maga a panna cotta elkészítése.
  • A vaníliarúd kikapart belsejét, az őrölt kardamont egy lábosba teszem a tejjel és a tejszínnel együtt.
  • Egy másik kis tálban összekeverem a kristálycukrot és a zselatint. Én zselatinból egy picit többet használtam, mert már máskor is meggyűlt vele a bajom, inkább több legyen mint kevesebb elsőre :)
  • A tejes keveréket közepes lángon felforraltam.
  • Amikor felforrt a tejes alap, lekapcsoltam a tűzhelyet és hozzákevertem a cukros keveréket.
  • Kb. 5-6 percig folyamatosan kevergettem,míg szépen el ne elegyedett a cukor és a zselatin a tejkeverékben.
  • Egy kis szűrőn keresztül beletöltöttem a kész pudingot a poharakba, rá az epres szószra.
  • Én egy kanalat is rátettem óvatosan az epres szószra és úgy öntöttem rá a pudingot, hogy ne keveredjenek össze a rétegek. Mivel az epres szószban hagytam egy-két egész darab epret is, így ezek valahogy szépen fel is szálltak a pudingba és úgy dermedtek meg, de nem nézett ki rosszul :)
  • Kb. 5-6 órán át kell hűteni, hogy megfelelő keménységűre sűrűsödjön a panna cotta. 

Minden előkészítve

Kész eperszósz

Mehet a hűtőbe...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.