2012. október 31., szerda

Zsírjában sült libamáj


Zsírjában sült libamáj friss péksüteménnyel, St. Ilona  borral


Minden karácsonykor használom ezt az alapanyagot, de az év többi részében valahogy mindig csak megnézem a piacon.
Pár napja úgy döntöttem, nézelődés helyett ismét a tettek mezejére lépek és vettem egy szép kb. 60 dkg-os libamájat.
Nem igazán volt vele tervem, hogy milyen formában készítem majd el, jött a hétvége, gondoltam majd még lesz időm kitalálni. Végül úgy döntöttem most az egyszer megpróbálom egyszerűen, zsírjában kisütni.


Hozzávalók:

  • kb. 60 dkg-os hízott liba mája
  • kb. 60 dkg libaháj
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • kb. egy liter tej
Elkészítése:

  • A libamájat megszabadítottam a hártyájától, kiszedtem belőle az ereket.
  • Ezután pár órára tejbe áztattam. Lehet fordítva jobb lett volna, én így találtam jónak.
  • Felvágtam apró kockákra a vöröshagymát.
  • A libaháj is felvágtam kis kockákra, megmostam őket, de nem törölgettem le őket.
  • Pár kocka libahájat nedvesen bedobtam a fazékba, majd mikor azok kicsit kisültek, rádobtam a kockára vágott vöröshagymát. Majd ezután az összes többi libahájat is utána dobtam.
  • Megvártam míg kisül a libaháj, ez kb. olyan fél órába telhetett, addig ázott a libamáj a tejben.
  • Mikor a libazsír már szép folyékony volt, fogtam és átszűrtem azt egy másik lábosba. Majd ebbe az átszűrt libazsírba beletettem a lecsöpögtetett és áttörölgetett libamájat.
  • Kis lángon kb. egy órán át sütöttem a libamájat. Nem tudom pontosan mennyi a minimum idő ami kell neki, én csak néha néztem rá, megszurkáltam és míg vér jött belőle, sütöttem tovább.

Lehűtve

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.