2012. október 31., szerda

Zöldborsós rizottó csirkemellel


Talán még ez a kép sikerült a legjobban :)

Ezt az egyszerű receptet a Good Food magazin októberi számában láttam.
Kicsit itt-ott módosítottam, de így is nagyon finom lett :)
Az eredeti recept szerint először készítenek egy egyszerű sült csirkét és annak a mellét használják fel a rizottóhoz. 
Én nem csináltam előtte sült csirkét, csak csirkemellem volt itthon. Így fogtam egy kisebb csirkemellet, felkockáztam, sóztam-borsoztam és kisütöttem.

Hozzávalók:

  • kockára vágott csirkemell lesütve
  • egy kis olaj (én szőlőmag olajat használok mindig)
  • 1 fej hagyma felaprítva
  • 2 gerezd fokhagyma
  • kb. 350 g rizottórizs
  • kb. 1 dl száraz fehérbor
  • kb. 1 l szárnyasalaplé
  • 2 ek friss kakukkfű
  • kb. 250 g fagyasztott zöldborsó
  • 1 ek. tejföl
  • parmezán sajt a tetejére



Elkészítése:

  • Megforrósítjuk az olajat egy nagy lábosban, megpároljuk rajta a hagymát és a fokhagymát.
  • Adjuk hozzá a rizst és pirítsuk egy kicsit.
  • Öntsük fel a fehérborral, és állandó kevergetés mellett addig főzzük, amíg a rizs be nem szívja azt.
  • Ezután felöntjük merőkanalanként az alaplével és gyakori kevergetés mellett puhára főzzük a rizst.
  • Mikor a rizs már al dente, hozzákeverjük a zöldborsót, sült csirkemellet és főzzük még pár percet.
  • Ízesítjük tejföllel, sóval, borssal, kaukkfűvel, majd lefedve hagyjuk állni kicsit.
  • Tálalásnál én a tetejére szeleteltem parmezán sajtot, de akinek szimpatikusabb az reszelheti is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.